طراحی و ساخت اپلیکیشن اندروید

طراحی اختصاصی انواع اَپ های فروشگاهی، خدماتی، آموزشی

تعرفه طراحی و ساخت اپلیکیشن (اَپ، APP) اندورید

در دنیای پر از رقابت امروز اپلیکیشن ها یکی از مهم ترین مواردی هستند که می توانند کار های روزانه ما را آسان تر کنند. با گسترش اینترنت و استفاده از شبکه های مجازی افراد بسیاری به سمت راه اندازی یک کسب و کار آنلاین جذب شدند. کسب و کار های آنلاین مزایای بسیاری نسبت به کسب و کار های سنتی دارند و بسیار به صرفه تر هستند در نتیجه راه اندازی کی کسب و کار آنلاین می تواند انتخاب بسیار هوشمندانه ای باشد. ساخت یک اپلیکیشن یکی از مواردیست که می تواند کسب و کار ما را گسترش داده و به خوبی ما را به دیگران معرفی کند.

چرا کسب و کار آنلاین سوددهی بالایی دارد؟ مزیت داشتن یک اپلیکیشن برای کسب و کارمان چیست؟

  • هزینه مناسب: برای راه اندازی یک کسب و کار سنتی باید جایی را برای ارائه محصولات و خدمات اجاره یا خریداری کنیم. هم چنین امکاناتی مثل میز و صندلی هم به آن اضافه می شود. هزینه آب، برق گاز و… نیز از دیگر مواردیست که باید پرداخت کنیم. بیمه کارمندان هم که مورد بسیار مهمی است. اما یک کسب و کار آنلاین را تصور کنید. تنها کاری که باید انجام دهیم طراحی سایت یا طراحی یک اپلیکیشن است که بعد ها با استفاده از سودی که از این راه به دست آورده ایم می توانیم آن را گسترش دهیم. هم چنین در شروع کار می توانیم از بسیاری از فریلنسر ها بخواهیم کارهایمان را پیش ببرند. این می تواند ما را از هزینه های بیمه نیز خلاص کند.
  • امتحان ایده ها بدون صرف هزینه خاصی: گاهی ایده هایی که برای کسب وکار های سنتی اجرا می شوند تیری در تاریکی اند. بسیاری از کسب وکار های سنتی چند ماه پس از شروع به کار تعطیل شدند چرا که آن طور که باید ایده هایشان جواب نداده بود. اما در دنیای مجازی شما با استفاده از راه اندازی یک سایت یا اپلیکیشن به راحتی می توانید ایده های خود را امتحان کنید و ببینید آیا قابلیت اجرایی دارند یا نه. پس از اینکه میزان محبوبیت ایده خود را سنجیده اید می توانید انتخاب کنید که آیا می خواهید روی این کسب و کار سرمایه گذاری زمانی و مالی کنید یا نه.
  • گذر از محدودیت های جغرافیایی: یکی ازدلایلی که بسیاری کسب و کار اینترنتی را به کسب و کار سنتی ترجیح می دهند این است که در کسب و کار سنتی باید زمان بسیاری روی انتخاب جای مناسبی که شما را به نمایش بگذارد صرف کنید. بسیاری از کسب و کار ها تنها به این دلیل که جای مناسبی را برای ارائه خدمات خود انتخاب نکرده بودند زمین خوردند. اما در کسب و کار اینترنتی هم چنین مشکلی وجود نخواهد داشت. به این معنی که ما در هر جای این کره خاکی که وجود داشته باشیم می توانیم یک اپلیکیشن و سایت راه اندازی کنیم و به بهترین شکل ممکن روی گوشی کاربرانی که ممکن است در هر جای دنیا حضور داشته باشند نصب شویم.
  • چند شغلی بودن: کسب و کار اینترنتی این امکان را برای ما فراهم می کند که چندین شغل را با هم پیش ببریم. می توان گفت در دنیای اقتصادی امروز این یکی از مهم ترین مواردی است که می توان به آن اشاره کرد. از آن جایی که نیاز نیست حضور دائمی و همیشگی در کسب و کار آنلاین خود داشته باشید می توانید چندین شغل را با هم پیش ببرید. اما این کار از آنچه فکر می کنید بسیار سخت تر است. تنها افراد کمی در دنیای کسب و کار آنلاین موفق به این کار می شوند. چرا که برای اینکار باید در مدیریت زمان تبحر داشت. هم چنین باید روزانه و به صورت مستمر روی تمامی پروژه ها کار کرد. اگر بتوانیم روی مدیریت زمان تبحر کافی داشته باشیم در نتیجه خواهیم توانست از چندین شغل حداکثر درآمد را کسب کنیم. این کار نیاز به تمرین و تلاش بسیاری است.
  • کسب درآمد حتی با چشمان بسته: یکی از مزایایی که بسیاری از مولتی میلیاردر ها را به سمت کسب و کار ها اینترنتی و اپلیکیشن ها راهنمایی کرده همین مزیت است: کسب درآمد با چشمان بسته. کسب درآمد باید به صورتی باشد که حتی زمانی که خواب هم بودیم بتوانیم از آن راه کسب درآمد کنیم . چه کسی است که نخواهد به این جایگاه برسد؟ از آن جایی که کسب و کار اینترنتی به ما اجازه پیش بردن چندین شغل به صورت هم زمان را می دهد در نتیجه می تواند به صورت 24 ساعتی به درآمد ما بیفزاید. این یکی از جذاب ترین مزیت های ساخت اپلیکیشن ها و طراحی سایت محسوب می شود.
  • رقابت بالا، توسعه زیاد: در کسب و کار های اینترنتی رقابت بسیار زیادی وجود دارد. برای مثال زمانیکه اپلیکیشنی را طراحی می کنید ممکن است اگر ایده شما خوب از آب در بیاید بسیاری دیگر از آن کپی کرده و درآمد شما را بدزدند. این می تواند به عنوان یکی از معایب کسب و کار اینترنتی به حساب بیاید. اما بیایید از نگاه دیگری به قضیه نگاه کنیم. رقابت بالا منجر به کیفیت بالا شده و ایده های جذاب و نوینی را در جامعه تولید می کند. تولید بیش تر منجر به پویایی اقتصاد میشود. در نتیجه می توان گفت از آن جایی که کسب و کار های اینترنتی رفت و آمد مالی را افزایش می دهند در نتیجه به اقتصاد کمک شایانی می کنند. بخش بزرگی از چرخه اقتصادی با استفاده از همین اپلیکیشن ها می چرخد.
  • جذابیت کسب و کار اینترنتی: همان طور که پیشتر گفته ایم رقابت در کسب و کار اینترنتی بسیار بالاست و اگر در این کار استمرار لازم وجود نداشته باشد شکست کسب و کار قطعی خواهد بود. این میزان رقابتی که در کسب و کار اینترنتی وجود دارد باعث می شود ما هرگز در این کار خسته و کلافه نشویم. رقابت به کسب و کار ها جذابیت می بخشد. برای این که بتوان وارد بازی و رقابت با رقبای سخت خود شد باید تیمی تشکیل داد که بتوانند ایده یابی کنند. ایده یابی آن هم به صورت روزانه می تواند آپدیت های بعدی و امکانات آینده کسب و کار را مشخص سازد.
  • کسب اعتبار با استفاده از نظر مردم: کسب اعتبار در کسب و کار سنتی بسیار سخت تر از آنچیزیست که تصور می کنیم. اما در کسب و کار اینترنتی می توان نظرات مردم را به بقیه نشان داد و از این طریق اعتبار کسب کرد. فرض کنیم اپلیکیشنی را طراحی کرده و در گوگل پلی برای نصب کاربران قرار داده ایم. همان طور که می دانید در گوگل پلی امکان ثبت نظرات وجود دارد. از این طریق خیلی راحت می توانیم با یک تیر دو نشان بزنیم. برای مثال می توانیم از نظرات صادقانه کاربران مطلع شویم. بسیاری نظرات مثبت و منفی خود را کامت می کنند و به ما امتیاز می دهند . می توانیم مشکلات اپلیکیشن را شناسایی کرده و همان لحظه به رفع آن بپردازیم. هم چنین با استفاده از نظرات کاربران می توانیم به کسب اعتبار برای اپلیکیشن های خود بپردازیم

همان طور که مشاهده کردید کسب و کار های آنلاینی مثل اپلیکیشن ها و سایت ها مزایای بسیار زیادی دارند. اپلیکیشن ها به دو صورت اندورید و Ios تولید می شوند. برای اینکه بتوان یک اپلیکیشن پر قدرت و جذاب داشت نیاز است که اپلیکیشنمان به هر دو صورت وارد بازار شوند تا بتوان به افراد بیش تری دسترسی پیدا کرد. هر چند کاربران اندرویدی بیش تر از IOS هستند اما برای احترام به مخاطب و دسترسی به تمامی پلتفرم ها برای نصب شدن نیاز است که اپلیکیشن ها برای اینکه توی هر دوی این حوزه ها فعالیت داشته باشیند برنامه ریزی کنند.

طراحی اپلیکیشن اندروید | ساخت اپلیکیشن اندروید

هدف تمامی کسب و کار ها معرفی خدمات و  افزایش فروش می باشد که با طراحی اپلیکیشن مربوط به خدمات خود می توانید به اصلی ترین هدف خود دست پیدا کنید.

تمامی نرم افزارهایی که به صورت روزمره از آنها استفاده می کنیم شامل این واژه اپلیکیشن می شوند.

پس فقط نرم افزارهای سیستم جزء اپلیکیشن محسوب نمی شوند.

یکی از محبوب ترین سیستم عامل های گوشی هوشمند می باشد.

حال برای اجرای هر یک از سیستم عامل ها در تلفن همراه نیازمند سیستم عاملی هستین که مطابق با سیستم عامل خود تلفن باشد.

برای طراحی اپلیکیشن با دو سیستم عامل طرف هستیم سیستم عامل اندروید و سیستم عاملios ، که برای گوشی هایی با سیستم عامل اندروید اپلیکیشن اندروید مورد استفاده می باشد و برای گوشی هایی با سیستم عامل ios  اپلیکیشن ios  مورد استفاده می باشد.

اپلیکیشن ها برنامه هایی هستند که توسط برنامه نویسان حرفه ای طراحی و برنامه نویسی می شوند.

هدف برنامه نویسان طراحی یک برنامه اپلیکیشن که برای انواع سیستم های عامل و دستگاه های مختلف مورد استفاده باشد.

اپلیکیشن باید به گونه ای طراحی شود که هم برای کامپیوتر مورد استفاده باشد و هم دستگاه های تلفن همراه ،به اپلیکیشن هایی که برای سایت مورد استفاده قرار میگیرد وب اپلیکیشن و به اپلیکیشن هایی که برای موبایل مورد استفاده قرار می گیرند ،موبایل اپلیکیشن می گویند.

یکسری از اپلیکیشن ها می شود همان تلگرام، فتوشاپ، اینستاگرام و.. از نمونه های اپلیکیشن می باشد.

یکسری از برنامه ها هم هستند که در قالب فروشگاهی برای این نرم افزارها وجود دارد که از طریق آن ما می توانیم اپلیکیشن های مورد نظر را نصب کنیم.

ویژگی های اپلیکیشن اندروید:

  • ظاهر مناسب: مستلزم یک گرافیک مناسب می باشد
  • :Offlineاستفاده برخی از اپلیکیشن ها در حالت offline (بدون اینترنت)
  • امنیت بالا: زیر ساخت برای انواع محتوا (ویدئو، صوت، متن، تصویر) را می توان رمزنگاری نمود تا از کپی شدن آنها جلوگیری شود.
  • پشتیبانی سریع: در سریع ترین زمان می توانیم با مخاطب در ارتباط باشیم و او را از طریق چت پشتیبانی کنیم.
  • نظر کاربران: با ارائه نظر کاربران تمامی نقص های موجود در نسخه آپدیت برطرف می شود.
  • سرعت بالا: دیگر نیاز نیست کاربر در گوگل نیاز خود را جستجو کند. فقط کافی است برنامه را باز کند تا به محتوای مدح نظر را پیدا کند.

مزایا اپلیکیشن اندروید:

  • بازخورد مشتری: میزان رضایت کاربران خود را میتوانیم مشاهده کنیم.
  • بهبود فروش: از این طریق شما بهبود فروش خود را دارید. میزان مشتریان افزایش پیدا می کنند.
  • کاهش هزینه: با ایجاد اپلیکیشن خیلی از نیروهای شما حذف می شوند و باعث کاهش هزینه های جانبی هم می شوند.
  • افزایش فروش: به علت دسترسی مداوم به آن و اطلاع از تمامی محصولات باعث افزایش فروش شما می شود.
  • دسترسی همه به تلفن همراه هوشمند: امروزه با پیشرفت تکنولوژی تمامی کاربران به اینترنت دسترسی دارند و به راحتی با اپلیکیشن می توانند از تمامی امکانات شما استفاده کنند.
  • استفاده عموم از این سیستم عامل: بیشتر کاربران از سیستم عامل اندروید بیشتر از سیستم عامل ios استفاده می کنند.

تفاوت بین اپلیکیشن اندروید و ios:

رقابتی که در بین شرکت های این دو سیستم عامل وجود دارد بسیار جدی می باشد.

از لحاظ کاربری: می توان گفت سیستم عامل ios در رتبه بالاتری قرار دارد کار کردن باآن حتی برای کودکان هم راحت می باشد.

انتقال اطلاعات: در رابطه با انتقال اطلاعات می توان گفت کار کردن با اندروید بهتر می باشد چون برای به اشتراک گذاری راحت تر می توان از آن استفاده کرد، به همین علت اندروید در برابر ویروس ها مخرب تر به شمار می رود.

اصول مهم در طراحی اپلیکیشن :

شناسایی هدف: در ابتدا هدف خود را از طراحی مشخص می کنیم ،درک درستی از طرح خود داشته باشیم و توانایی ارائه آن خدمات را داشته باشیم.

نیاز مشتری: خدمات را براساس نیاز مشتری های خود طراحی کنیم .در صورتی که به نیاز ها و خواسته های کاربران خود دقت کنیم می توانیم در کسب و کار خود موفق باشیم.

انواع اپلیکیشن:

برای تقسیم بندی اپلیکیشن دو موضوع مطرح می شود که از چه نظر دسته بندی صورت می گیرد.

  1. از نظر فنی:
  • اپلیکیشن بومی
  • اپلیکیشن وب نشان
  1. از نظر کاربرد:
  • اپلیکیشن موبایل خدماتی: شامل خدمات می باشد مثل نقاشی ساختمان، سرویس منزل، تعمیرات که کاربران در قالب اپلیکیشن می توانند از آن استفاده کنند.
  • اپلیکیشن موبایل بازی ها: اپ های موجود در تلفن همراه که از طریق آن بازی های فکری، تخیلی و اکشن قابل اجرا می باشد.
  • اپلیکیشن فروشکاهی: از طریق این نوع از اپلیکیشن تمامی خرید های فروشگاهی خود را می توانید از طریق اینترنت انجام دهید و برای شما ارسال شود.
  • اپلیکیشن تجاری:
  • اپلیکیشن موبایل آموزشی: خدمات آموزشی خود را از طریق اپلیکیشن به عموم نمایش میدهید.
  • اپلیکیشن ورزشی: امروزه با گسترش کسب و کار ها و بیماری ها امکان حضور در باشگاه ها و انجام تمرینات ورزشی زیر نظر مربی وجود ندارد، باید از طریق این اپلیکیشن در منزل بتوانیم تمرینات را بدون نیاز به مربی به درستی انجام دهیم.
  • اپلیکیشن کاربردی کتاب: امروزه به راحتی با اپلیکیشن های مختلف میتوانیم تمامی کتاب های مورد نظر خود را به صورت آنلاین دریافت کنیم و مطالعه کنیم.

تعرفه طراحی اپلیکیشن اندروید:

اندروید یک سیستم عامل متن باز می باشد هزینه طراحی سیستم عامل اندروید نسبت به ios  کمتر می باشد.

برای تعیین تعرفه به امکانات به کار رفته در اپلیکیشن طراحی شده توجه می شود.

تاریخچه اپلیکیشن:

تلفن های همراه سال هاست که در زندگی ما نقش مهمی را ایفا می کنند اول این تکنولوژی فقط تماس صوتی و پیامک را برای ما به همراه داشت، با پیشرفت تکنولوژی و با گوشی های هوشمند پای اپلیکیشن ها به دنیای اینترنت باز شد.

سیستم عامل اندروید در ابتدا توسط رابین طراحی شده است که به شرکت گوگل واگذار شده است.

بعد از تکمیل فرآیند برنامه نویسی در دسترس عموم قرار گرفت.

فراموش نکنید که کلید موفقیت در کسب و کار آنلاین و اپلیکیشن ها توسعه و ایده یابی است. هم چنین زیر نظر گرفتن رقبا می تواند به شما در این کار کمک به سزایی کند. در این مورد حتما با مشاوران ما تماس بگیرید.