طراحی ست اداری

ست اداری شامل(سربرگ، کارت ویزیت، پاکت نامه)

اقلام ست اداری:

  • سربرگ
  • کارت ویزیت
  • دفترچه یادداشت
  • پاکت نامه
  • کاغذ یادداشت
  • فرم های ورود و خروج
  • کاغذ فاکتور
  • کارت های اعتباری درون سازمانی
  • فلش
  • کارت های پرسنلی
  • فولدر یا پوشه
  • لیبل
  • کاور CD و DVD
  • لوگو

انواع ست اداری

  • اوراق اداری (ست): شامل انواع سربرگ، پاکت نامه، انواع برگه
  • ست ابزار اداری: شامل پوشه، فولدر پانچ، تقویم تبلیغاتی
  • ست مدیریتی: شامل سررسید مدیریتی، تقویم مدیریتی،جاکارت و خودکار، جا کلیدی، زیر دستی مدیریتی و مُهر

نکات قابل توجه در طراحی ست اداری

هارمونی رنگ: توجه کنید که ترکیب رنگ در کلیه اقلام ست اداری رعایت شود و از یک ترکیب رنگ استفاده شود.

لوگو: حتما در تمامی اقلام اداری لوگو وارد شود.

اطلاعات تماس: بیشترین اشتباهات در هنگام طراحی غلط نگارشی و غلط املایی می باشد که موجب می شود کلیه کار باطله شود. پیشنهاد می شود قبل از چاپ انبوه چندین بار اطلاعات تماس بررسی شود.

فونت: از فونت های خوانا و برای اعداد از فونت فارسی استفاده نمایید. 

حاشیه امن: هنگام طراحی فاصله برش را رعایت کنید تا اطلاعات چسبان به خط برش نباشد یا از بین نرود.

طراحی اختصاصی با آماده؟

تفاوت طراحی اختتصاصی با آماده این است که از طرح های آماده و پر استفاده از اینترنت استفاده نمی شود و طرح مختص با سلیقه شما توسط طراح، طراحی و توسعه داده می شود. آنچه که طراحی اختصاصی را نسبت به طرح های آماده متمایز می کند خلاقیت و ایده پردازی مرتبط با نوع فعالیت و کسب و کار می باشد.

با طراحی اختصاصی در بین رقبای خود منحصر به فرد باشید.

 

تفاوت چاپ ست اداری اختصاصی با عمومی

در چاپ عمومی ست اداری شما و سایر مشتریان در یک شیت قرار گرفته و چاپ می شود، در چاپ عمومی ممکن است رنگ های موجود در ست های اداری تداخل پیدا کند یا اینکه بر اساس کد رنگی که هنگام چاپ وارد می کنند هارمونی رنگ بهم ریخته و از کیفیت کار بکاهد.

کارفرمایانی که در ترکیب رنگ حساس هستند و دقیق بهتر است از چاپ اختصاصی استفاده نمایند.

هر چقدر که در طراحی وسواس و سلیقه به خرج دهید ممکن است که کلیه زحمات در هنگام چاپ بی کیفیت از بین برود به همین دلیل توصیه می شود اگر در کسب و کار خود جدی هستید بهتر است از چاپ اختصاصی استفاده نمایید، برای جلوگیری از خسارت پیشنهاد می شود قبل از چاپ انبوه نمونه هایی به تعداد کم از ست های اداری تهیه کنید و کیفیت رنگ، اطلاعات تماس و خوانایی را مورد بررسی قرار دهید.

اهمیت ست اداری در سازمان های دولتی و خصوصی

اگر فعالیت و تجارتمون پر اهمیت است بایدد تمامی رفتار و اقلامی که مورد استفاده قرار می دهیم نیز حرفه ای باشد. چرا که با یک اشتباه ممکن باعث عدم اعتماد شود. 

اعتبار: مخاطب در هر کجا که اقلام شما رو ببیند برند و هویت شما برای او یادآوری می شود.

ابزار تبلیغاتی ارزان و در دسترس: ابزاری مناسب و فراگیر برای بازار یابی.

امنیت: با ست اداری اختصاصی می توانید مانع از سواستفاده افرادی شوید که قصد دارند از برند یا هویت شما کپی برداری کنند.

هزینه طراحی و چاپ ست اداری

چاپ و طراحی ست اداری بر اساس کیفیت و گرماژ کاغذ تعیین می شود.

 

مشاوره ثبت سفارش و تحویل

  1. نیاز و اطلاعات لازم به صورت حضوری، تلفنی، شبکه های ارتباطی(تلگرام، واتس آپ) گرفته می شود.
  2. نوع طراحی و زمان مشخص می شود.
  3. بعد از تایید سفارش کار طراحی شروع می شود.

 

ست اداری

یکی از اقلام مورد نیاز سازمان تهیه ست اداری می باشد که استفاده از آن ها در سازمان نشان دهنده عملکرد حرفه ای سازمان می باشد و از سوی دیگر باعث اعتماد سازی مشتریان می باشد ست اداری به مجموعه سربرگ ها، کارت ویزیت، پاکت نامه، فولدر، کاتالوگ و یادداشت تبلیغاتی گفته می شوداستفاده از ست اداری به دلیل درج اطلاعات سازمان نقش تبلیغات و بازاریابی برای سازمان ایفا می کند.

سربرگ

سربرگ یکی از اجزای ست اداری می باشد که در سازمان ها برای مکاتبات اداری، نوشتن قراردادها، صدور پیش فاکتور و... استفاده می شود به طور کلی سربرگ از سه قسمت هدر، محتوا و فوتر تشکیل شده است هدر در قسمت بالای صفحه قرار می گیرد و محتوا در بخش میانی صفحه قرار داده می شود و فوتر همان که مشخص است در قسمت پایین قرار می گیرد اطلاعاتی مانند لوگو، نام سازمان، تاریخ پیوست، زمینه فعالیت در قسمت بالای صفحه قرار می گیرد و اطلاعاتی مانند شماره تماس، آدرس در قسمت پایین صفحه قرار داده می شود در بخش میانی که به عنوان محتوا استفاده می شود می تواند محتوای نامه ای باشد که قصد دارید برای سازمان دیگری آن را ارسال کنید سربرگ ها معمولا در سایزهای A4,A5,A6,B6 چاپ می شوند برای طراحی سربرگ نیاز از المان های طراحی مانند فونت، رنگ و... استفاده می شود برای طراحی سربرگ نیاز است از فونت هایی با اندازه مناسب استفاده کنیم باید سربرگ ها به گونه ای طراحی شود که به راحتی قابلیت رویت باشد و محتوای آن خوانده شود به همین دلیل از فونت های با سایز  « آ12 تا 14 پوینت استفاده می شود یکی دیگر از المان های طراحی سربرگ رنگ می باشد که باید در انتخاب رنگ توجه بسیار زیادی دشته باشیم ترکیب رنگی که در سربرگ مورد استفاده قرار می گیرد باید باهمدیگر همخوانی داشته باشد برای انتخاب رنگ می توانیم از علم روان شناسی رنگ استفاده کنیم در واقع رنگ هایی که انتخاب می شود باید با خصوصیات سازمان همخوانی داشته باشد  رنگی که برای سربرگ مورد استفاده قرار می گیرد پیشنهاد میشود تیره باشد به دلیل اینکه در سربرگ باید بیشترین موردی که در سربرگ باعث ایجاد توجه و جذابیت شود اطلاعاتی که بر روی آن درج شده است می باشد.

 

کارت ویزیت

یکی از اجزای تشکیل دهنده  ست اداری کارت ویزیت می باشد یکی از ابزار های تبیغاتی استفاده از کارت ویزیت می باشد کارت ویزیت هایی که طراحی می شود می تواند به صورت یک طرفه یا دوطرفه طراحی می شود اطلاعاتی مانند نام سازمان ، زمینه فعالیت، شماره تماس، آدرس و... بر روی آن درج می شود اگر قصد دارید کارت ویزیت را برای یک سازمان بین الملی طراحی کنید می توان کارت ویزیت به دو زبان انگلیسی و فارسی طراحی کرد می توانید اطلاعات سازمان را به زبان فارسی بر روی کارت ویزیت قرار دهید سپس همان اطلاعات به یک زبان دیگر مانند انگلیسی در طرف دیگر قرار دهید اطلاعاتی که بر روی کارت ویزیت قرار می گیرد به دلیل اینکه جنبه تبلیغاتی دارد باید به گونه ای طرحی شود که پیام را در سریعترین زمان ممکن به مخاطب منتقل کند زمانی می توانیم بگوییم در طراحی کارت ویزیت عملکرد موفقی داشتیم که سازمان تعداد مشتریان افزایش پیدا کرده است در واقع با افزایش مشتریان می توان فروش بیشتری داشت و سودی را برای سازمان فراهم کند.

پاکت نامه

یکی دیگر اجزای ست اداری، پاکت نامه می باشد از پاکت نامه برای ارسال مکاتبات اداری استفاده می شود بر روی پاکت نامه از اطلاعاتی مانند نام سازمان، لوگو، آدرس،تلفن، فکس و آدرس وب سایت بر روی آن قرار داده می شود پاکت نامه هایی که طراحی می شود درانواع مختلف طراحی می شود یکی از انواع پاکت نامه ها، پاکت نامه های مخملی می باشد پاکت نامه هایی که طراحی می شود د دو سایز A4,A5 می باشد پاکت نامه هایA4  همان طور که نام آن ها مشخص می باشد برای کاغذ هایی با سایز A4 مورد استفاده قرار می گیرد و پاکت نامه های A5 برای کاغذهای A5 مورد استفاده قرار می گیرد و در صورتی که بخواهیم کاغذ A4 را داخل این نوع پاکت نامه ها قرار دهیم نیاز است که آن کاغذ A4 تا شود استفاده از پاکت نامه برای ما مزایایی را به همراه دارد با استفاده از پاکت نامه از محتوای نامه تان مراقبت می کند تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد علاوه بر این ارئه نامه اداری داخل پاکت نامه احترام و ادب رعایت می شود.

یادداشت تبلیغاتی

یکی از اجزای ست اداری استفاده  از یادداشت های تبلیغاتی می باشد هر سازمانی برای کارمندان خود باید یاداشت هایی را فراهم کند که دراین کاغذهای یادداشت می تواند کارهایی که در طول روز باید انجام شود را یادداشت می کنید و از این یادداشت ها برای برنامه ریزی کارهای روزانه مورد استفاده قرار می گیرد زمانی که جلسه ای  در سازمان برگزار می شود می تواند مواردی که در جلسه بیان می شود داخل دفترچه یادداشت های تبلیغاتی ثبت شود در واقع استفاده از دفترچه یادداشت های تبلیغاتی مزایایی به همراه دارد یکی از مزایای آن این است می توانیم کارهای سازمان را به خوبی مدیریت کنیم و هر کاری که پیش می آید داخل دفترچه یادداشت ها درج شود. البته هر سازمانی می تواند درمناسبت های خاصی که درطول سال رخ می دهد می تواند برای مشتریان خود هدایایی را سفارش دهد یکی از هدایایی که می تواند برای مشتریان خود تهیه کند یادداشت های تبلیغاتی می باشد.

فولدر

فولدر یا پوشه یکی از اجزای تشکیل دهنده ست اداری می باشد با استفاده از آن می توان از تمامی اسناد ومدارک، نامه ها و... نگهداری می کند جهت طراحی فولدر نیاز است که اطلاعاتی مانند نام سازمان، زمینه فعالیت، آدرس، شماره تماس، شعار سازمان، لوگو و... بر روی آن درج شود پوشه ها به انواع مختلف جیبی، اداری،آویز،زونکن و... تقسیم می شود برای طراحی پوشه ها نیاز به المان های طراحی مانند رنگ، تصویر،فونت و...دارد رنگی که برای طراحی فولدر مورد استفاده قرار می گیرد باید با توجه به رنگ سازمانی باشد درصورتی که سازمانی رنگ سازمانی نداشت می توان رنگش را با توجه به علم روان شناسی رنگ آن رنگ مورد نظر که با توجه به خصوصیات سازمان است انتخاب شود وباید از فونتی استفاده شود که به راحتی قابل خواندن باشد در صورتی که  از تصویر برای فولدر استفاده کردید باید تصویر مورد استفاده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد فولدر ها می تواند در سایز های A4,A5,A3,B5  طراحی  شوند.

کاتالوگ

هرسازمانی برای اینکه بتواند فروش بیشتری داشته باشد نیاز دارد کاتالوگی از محصولات و خدمات آماده کند و آن را در نمایشگاه هایی که برگزار می شود که مرتبط با کسب و کار خودشان هست آن را به مخاطبان یا مشتریان خود توزیع کنند از کاتالوگ ها به عنوان درج خصوصیات محصولات استفاده می شود و با ارائه آن مشتری را از ویژگی ها و مزیت های محصول آگاه می کند درواقع استفاده از کاتالوگ در سازمان نقش تبلیغات را ایفا می کند می تواند در افزایش تعداد مشتریان و فروش نقش به سزایی را ایفا می کند.

المان های مهم در طراحی ست اداری چیست

برای طراحی ست اداری نیاز است که از المان هایی مانند لوگو، رنگ سازمانی و فونت می باشد یکی از المان هایی که باید در زمان طراحی  ست اداری به توجه داشته باشیم وجود لوگو می باشد در واقع استفاده از لوگو در اقلام ست اداری هویت سازمان را نشان می دهد یکی دیگر از المان های طراحی رنگ می باشد درمورد اینکه چگونه می توانیم یک رنگ را برای سازمان انتخاب کنیم دربخش های پیشین توضیح داده شده است و آخرین المانی که باید نسبت به آن توجه داشته باشیم استفاده از فونت می باشد فونت هایی که در زمان طراحی ست اداری مورد استفاده قرار می گیرد باید قابلیت خوانایی داشته باشد و از سایز های مناسبی استفاده شود.

چاپ ست اداری

به صورت کلی برای چاپ دونوع چاپ افست و دیجیتال داریم کیفیت چاپ هر دو نوع بسیار عالی می باشد عمده ترین تفاوت چاپ افست و دیجیتال در تعداد تیراژ می باشد در چاپ دیجیتال برای تعداد تیراژهای پایین مورد استفاده قرار می گیرد و از چاپ افست برای چاپ در تعداد تیراژ های بالا مورد استفاده قرار می گیرد هزینه های چاپ افست و دیجیتال پایین می باشد البته معایبی نیز به همراه دارد که یکی از معایب آن ها این است که در چاپ دیجیتال هزینه چاپ برای تعداد تیراژهای بالا زیاد می باشد ولی در چاپ افست هزینه چاپ در تعداد تیراژهای پایین بالا است. در صورتی که قصد دارید برای سازمان خود ست اداری سفارش دهید و اطلاعاتی را کسب کنید می توانید با شماره 09217153044 تماس حاصل فرمایید.

ست اداری:

ست اداری یا اوراق اداری مجموعه ای از اقلام مهم و مورد نیاز شرکت هاست که به وسیله آن ها می توانند به بهترین شکل ممکن آداب و رسوم اداری را به جا آورده و مکاتبات اداری خود را صورت پذیرند.

ست اداری شامل چه مواردی است؟

سربرگ A4 A5

دفترچه یادداشت

پاکت نامه

کارت ویزیت

لیبل سی دی

پاکت سی دی

خودکار

فولدر

سنجاق سینه

فاکتور

بروشور

کاتالوگ

تقویم و ...

طراحی ست اداری به چه صورت است؟

یکی از موارد اساسی و مهم برای ست اداری این است که آن ها باید یک طراحی هماهنگ داشته باشند.  در طراحی ست اداری باید به رنگ سازمانی خود توجه ویژه ای داشته باشید. معمولا به شرکت ها پیشنهاد می شودکه به جای اینکه تمامی این اقلام اداری خود را به صورت جداگانه ای طراحی و چاپ کنند به صورت یک ست اداری سغارش دهند. چرا که هم هزینه ها پایین ترآمده و طراحی ها با یک عنصر همگانی صورت می پذیرد.

در ادامه درباره هر یک از اوراق اداری یا ست اداری توضیح خواهیم داد.

سربرگ

سربرگ ها یکی از اصلی ترین عناصر ست اداری هستند که وجود آن ها برای هر کسب و کاری واجب است. سربرگ های اداری برای مکاتبات اداری بسیار مناسب بوده و حتی قرار داد های اداری نیز روی آن ها تایپ یا نوشته می شود.  بخش اعظم سربرگ ها سفید است که نوشته ها روی آن ها قرار گیرد اما با این حال آن ها مثل کارت ویزیت ها شامل اطلاعاتی مثل آدرس و شماره تماس به همراه لوگو می باشند.  سربرگ ها در ابعاد گوناگون A4 و A5  وجود دارند.

دفترچه یادداشت

یکی از اجزای ست اداری که بسیار کاربردی می باشد و سالانه به تعداد زیادی توسط کارمندان استفاده می شود دفترچه های یادداشت اند. دفترچه های یادداشت که بر اساس رنگ سازمانی شما طراحی شده اند می توانند به عنوان یک هدیه تبلیغاتی نیز شناخته شود. بله دفترچه یادداشت های تبلیغاتی یکی از محبوب ترین هدایای اداری هستند چرا که بسیار کاربردی اند و کسی نیست که با گرفتن آن ها بخواهد آن ها را دور بیندازد. روی دفترچه یادداشت های شما نیز باید لوگو و شماره های تماس و آدرس شما نیز قرار گیرند.

پاکت نامه

پاکت نامه ها نیز مانند سربرگ ها ابعاد گوناگونی داشته و بهتر است برحسب اندازه سربرگ های شما طراحی شوند. کاربرد پاکت نامه های اداری برای شرکت هایی که پیام های برون مرزی دارد بسیار پررنگ تر بوده و یکی از الزامات ست اداری آن ها می باشد. برای چاپ پاکت نامه ها باید به خط برش آن ها دقت زیادی داشته باشید و حداقل از هر طرف پنج میلی متر فاصله خط برش قرار دهید تا در چاپ خانه ها اطلاعات حیاتی شما برش داده نشوند.

کارت ویزیت

کارت ویزیت ها اولین اقلامی هستندکه می توانید برای برند سازی خود استفاده کنید. برند سازی و هویت سازی مباحث اساسی هستند که شرکت ها باید به آن توجه ویژه ای نشان دهند. ما به وسیله برند سازی می توانید شرکت خود را به شهرت رسانده و اعتبار ویژه ای در میان مشتریان و مخاطبان خود کسب کنیم. به وسیله سرمایه گذاری روی برند سازی خود می توانیم ضمانت کنیم که در آینده فروش بالایی خواهیم داشت و به این طریق هزینه های تبلیغاتی خود را کاهش دهیم. کارت ویزیت هم یکی از اقلام جدا نشدنی ست اداری محسوب می شود که با طراحی ویژه و زیبای آن می توان توجه بسیاری از مشتریان را جلب کرد. هم چنین آن ها یکی از راه های بسیار سریع و راحتی هستند که به وسیله آن می توانیم در کمترین زمان ممکن تمامی اطلاعات جزئی که می خواهیم مخاطبانمان از کسب و کارمان بدانند را در اختیارشان بگذاریم. کارت ویزیت ها در شکل ها و انواع گوناگونی تولید شده و شما برای انتخاب آن ها گزینه های بسیار زیادی خواهید داشت.

پاکت و لیبل سی دی

می توان گفت پاکت یا لیبل سی دی یکی از موارد اختیاری ست اداری محسوب می شود چرا که بسیاری از شرکت ها شاید به این موارد خیلی نیاز نداشته باشند. اما اگر کسب و کار شما به صورتیست که باید با سی دی کار کنید و سی دی ها و دی وی دی ها بخش مهمی از کار های شما را پوشش می دهند پس مسلما به طراحی اختصاصی برای پاکت و لیبل سی دی های خود احتیاج دارید.

فولدر

فولدر ها یکی دیگر از اقلام جدا نشدنی ست اداری هستند. آن ها به نظم دهی و مرتب سازی فایل ها و نامه های اداری شما کمک شایانی می کنند. هم چنین آن ها محل مناسبی برای نگهداری بروشور ها و کاتالوگ های شما هستند. طراحی اختصاصی برای فولدر ها در جلسات بین شرکتی بسیار مهم و حیاتی می باشد. چرا که فولدر ها بیانگر شرکت شما خواهند بود و اگر شما از چنین هماهنگی سازمانی برخوردار باشید اعتبار شما دو چندان خواهد شد. در نتیجه طراحی فولدر های اداری باید به صورت اختصاصی صورت پذیرد و لوگو و راه های ارتباطی شما در آن ذکر شود تا شما بیش تر از همیشه جدی تلقی شوید.

فاکتور

دلیل اهمیت فاکتور ها در ست اداری در این موضوع نهفته است که فاکتور ها مستقیما به دست مشتریان شما می رسند و در حقیقت برگه اعتماد سازی شما محسوب می شود. زمانی که مشتریان به یک فاکتور ساده با طراحی بسیار معمولی و ساده مواجه می شود، متوجه می شود ما زمان زیادی را برای حداقل چیز ها صرف نکرده ایم و شرکتی که برای خود ارزشی قائل نباشد برای بقیه هم ارزشی قائل نخواهد بود. در نتیجه فاکتور ها نیز به همراه دیگر اجزا شامل ست اداری شرکت ها شدند تا بتوانند قدم تازه ای در اعتماد سازی مشتریان ایفا کنند.

بروشور

بروشور ها که به دلیل رقابت بالا بین شرکت ها جزو جدا نشدنی ست های اداری شده اند یکی از خط حمله های تبلیغاتی شرکت ها محسوب می شوند. آن ها با بیان اهداف، ارزش ها و خدمات شرکت به صورت کاملا خلاصه می تواند مخاطبان ساده را به یک مشتری وفادار تبدیل کنند. شاید تصور کنیدکه بروشور بیش تر از اینکه در ست اداری جای بگیرند باید به عنوان یک ابزار تبلیغاتی شناخته شود اما امروزه تمام شرکت ها به دنبال ساخت بروشور هستند و در نتیجه این همه گیری باعث شد آن ها جزو اقلام مهم اداری شناخته شوند.

کاتالوگ

کاتالوگ ها کتابچه هایی هستند که می توانیم به وسیله آن ها محصولات خود را به همراه تمامی مشخصات و جزئیات دیگر شرح دهیم. بیش تر بازاریابان شرکتی از کاتالوگ ها برای متقاعد سازی کارفرمایان و مشتریان برای خرید استفاده می کنند و می توان گفت که آن ها نیز همانند بروشور ها جزو خط حمله شما محسوب می شوند. تفاوتی که کاتالوگ ها با بروشور ها دارند در این است که بروشور ها خیلی به جزئیات نمی پردازند اما کاتالوگ ها تمامی جزئیات یک محصول را برای مشتریان بازگو می کنند. کاتالوگ ها در انواع افقی و عمودی چاپ می شوند و یکی از ملزومات شرکت ها هستند.

تقویم

تقویم ها نیز همانند دفترچه یادداشت های تبلیغاتی یکی از هدایای تبلیغاتی بسیار موثر شناخته می شوند. تقویم ها در شکل ها و انواع مختلفی به چاپ می رسند و می توانند در برند سازی و اعتبار سازی سازمان ها نقش بسیار موثری ایفا کنند. تقویم های دیواری یکی از انواع تقویم ها هستند که روی دیوار نصب شده و فضای چندانی اشغال نمی کنند. اما تقویم های رومیزی همان طور که از نامشان پیداست بر روی میز کارمندان و مشتریان قرار می گیرند و می توانند کسب و کار ما را به صورت روزانه به مخاطبین خود معرفی کنند. تقویم های تبلیغاتی از آن جایی که بسیار پر کاربردند می توان آن ها را به عنوان هدیه برای مشتریان مخصوص و وفادار خود فرستاد. مطمئنا با این کار آن ها از ما متشکر و ممنون خواهند شد و احساس خوبی نسبت به کسب و کار ما پیدا خواهند کرد.